Nieuwe remmen nodig?

Twijfel je of je remschijven of remblokken vervangen moeten worden? Hieronder zie je de duidelijke signalen van slijtage. Als je er één of meer herkent, laat je remmen dan even controleren.

Voor alle merken
Diagnose met meting
Vaste prijs per as
Je kunt ook direct langskomen voor een remmencheck.
Snelle check
Trillen in stuur of rempedaal
Schuren/krassen bij remmen
Piepen of fluiten bij remmen
Remweg wordt langer

Zie je meerdere signalen? Dan is vervangen vaak de beste oplossing.

Signalen dat remblokken versleten zijn

!
Piep/ fluittoon bij licht remmen
Slijtindicator of blokken bijna op.
!
Schurend/krassend geluid
Metaal op metaal → meteen laten controleren.
!
Rempedaal voelt “hard” of onregelmatig
Blokken grijpen niet meer mooi aan.
Waarschuwingslampje remmen
Veel auto’s hebben een blok-slijtage sensor.

Signalen dat remschijven versleten of beschadigd zijn

!
Stuur of pedaal trilt bij remmen
Schijven vaak ongelijk ingesleten of hitte-plekken.
!
Diepe groeven of roestrand
Contactvlak wordt slecht → minder remkracht.
!
Remmen worden snel warm / ruiken
Kan wijzen op slecht contact of vastlopende zijde.
Minimumdikte bereikt
Wij meten dit altijd voordat we adviseren.

Zo bepalen we of vervanging nodig is

1
Visuele inspectie
Groeven, roest, blokdikte, lekkage.
2
Meting
Schijfdikte, slingering en rembalans.
3
Heldere uitleg
Je ziet zelf wat we meten en waarom.
4
Vaste prijs per as
Geen verrassingen, direct plannen.

Wanneer vervangen wij meestal?

Als blokken te dun zijn, schijven onder minimumdikte zitten, of als trillen/schuren niet meer veilig is op te lossen. We vervangen altijd per as (links + rechts samen).

Veiligheid eerst
Gelijke rembalans
Langste levensduur

Twijfel je? Laat ons het meten

In 1 korte check weten we of je nieuwe remmen nodig hebt en wat het kost. Je krijgt meteen een vaste prijs per as.

Direct duidelijkheid?
Bel of WhatsApp je kenteken.

Afspraak / prijs opvragen

Stuur je kenteken via WhatsApp of bel even. Dan plannen we je direct in en krijg je jouw vaste prijs per as.

Veel voorkomende remklachten

Veelgestelde vragen

Dat verschilt per auto en rijstijl, maar vaak rond 30–60.000 km. We meten de resterende dikte.
Meestal 60–120.000 km. Bij trillen, groeven of minimumdikte vervangen we eerder.
Soms wel, als de schijven nog mooi vlak en dik genoeg zijn. Dat meten we eerst.
Niet altijd, maar aanhoudend piepen betekent vaak slijtage. Laat het controleren voordat het schuren wordt.
Vaak dezelfde dag. Vervangen duurt meestal 60–120 minuten per as.